Dag 1 in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Monique Gerressen - WaarBenJij.nu Dag 1 in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Monique Gerressen - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Melbourne

Door: Monique Gerressen

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 April 2018 | Australië, Melbourne


Ik heb de reis achter de rug en ik mag niet klagen want het was waarschijnlijk een hele goede vlucht, maar wat is het ver! Ik wist het, maar nu heb ik echt ervaren hoe ver weg Melbourne, en dus mijn dochter, altijd is. Ik had dus een bijzonder goede vlucht die zo soepel verliep dat ik eerder voorbij de douane was dan dat Tessa en Dom er waren om mij op te halen. Zij zijn gewend dat het nog lang kan duren voor je de koffer hebt. Ik voelde me ook prima en was topfit, ondanks de kleine hazenslaapjes die ik zittend kon doen. Ik vloog met Ethiad airways en op de heenweg was ik de enige blonde tussen alle mensen uit Abu Dhabi en omliggende landen. Wel zag ik nog enkele andere blanken, maar het was toch raar. Ik zat in het vliegtuig naast een jonge vrouw/meisje van hooguit 19 jaar. Naast het gangpad zat een jongen die bij haar hoorde, maar ze hebben nadat ze gingen zitten, de hele reis niet met elkaar gesproken. Het meisje glimlachte wel steeds vriendelijk naar mij maar ze sprak geen woord. Ik heb haar 1 x aangesproken en gevraagd of zij uit Abu Dhabi kwam maar zij zei zachtjes 'No from Pakistan' en keek gelijk de andere kant op, alsof zij van hem niet mocht praten met anderen. Daarna bleef ze maar glimlachen. Ik dacht oké, dure ring vol glimmende steentjes, die is vast uitgehuwelijkt en moet nu op huwelijksreis met haar nieuwe aanwinst. De liefde spatte er niet van af, maar wie weet kan het nog groeien. Het was dus wat ik suggereerde, misschien zat het anders in elkaar.
En natuurlijk de jankende baby's...sorry maar dat kan toch ook niet goed gaan, zo'n lange vlucht. Het hele vliegtuig kon meegenieten van 2 baby's die elkaar afwisselden in het ontroostbare huilen.
Maar ik ben dus door Tessa en Dom opgehaald, lief want ze moesten er wel midden in de nacht voor hun bed uit. Het was 25 minuten rijden naar hun huis. We hebben de spullen gedropt en ik heb even kennisgemaakt met Paddy, hun huisgenoot. Daarna zijn we naar een ontbijtcafé gereden. Andere dingen dan bij ons staan daar op de menukaart. We namen omelet maar dan krijg je dus een pannenkoek van 4 cm met verschillende vullingen, zoals spinazie en feta. Zo machtig...ik kon net de helft op. Na het ontbijt hebben we Tessa op de trein naar haar werk gezet en ben ik met Dom naar huis gereden en heb ik daar even gedoucht. Dat was wel lekker na de lange reis. Dom ging naar de fysiotherapeut en zou rond 12 uur terugkomen. Ik ben toen even lekker in mijn bed in de woonkamer gekropen. Ik was in zo'n diepe slaap dat ik van schrik wakker werd en niet wist hoe laat het in vredesnaam zou zijn. Het was pas 11 uur! Inmiddels is Dom terug en gaan we zo even een frisse neus halen. Dom is eten aan het maken in de slowcooker.


  • 16 April 2018 - 13:21

    Harwin:

    Tja, het is wel lang reizen. Maar hopelijk kun je na afloop zeggen dat het de moeite meer dan waard was. Volgende keer een paar foto's? ;)

  • 16 April 2018 - 13:22

    Yvonne:

    Ah, goed om van je te horen. Ik keek al uit naar een verslag(je)! Veel plezier de eerste dagen :)

  • 16 April 2018 - 14:37

    Claudia:

    Wat leuk voor je Monique. Geniet maar lekker van alles. Heb je meer dan verdiend! Leuk om je verslag te lezen:)

  • 16 April 2018 - 18:05

    Q:

    Fijn dat je er bent Miek, gelukkig goed en redelijk fit aangekomen. Erg leuk om je verslag te lezen, zo kunnen we een beetje meeleven. Ik verheug me al op de volgende. Nogmaals veel plezier en de groetjes aan Tessa en Dom. Dikke knuf van ons. XXX

  • 16 April 2018 - 19:08

    Thea:

    Fijn Monique, dat het zo lekker liep. Ik wacht met spanning op je volgende verslag

  • 16 April 2018 - 19:48

    Joke:

    Zo Monique, de kop is eraf. En nu lekker genieten!

  • 16 April 2018 - 20:30

    Tina:

    Haihai, het is hier nu bijna 20.30 en ik heb zojuist je verslagje gelezen...Super leuk zeg!!
    Fijn dat je reis zo voorspoedig verliep en dat de autoreis naar hun huisje niet al te ver meer was.
    Ik hoop dat jullie een hele leuke, fijne tijd met elkaar genieten :) Heeft Tessa ook nog een paar dagen vrij de komende weken?...en gaan jullie er dan eventueel nog samen op uit?
    Have fun en ik zie uit naar je vervolg verhaal...
    Dikke knuffel, Tina

  • 16 April 2018 - 21:08

    Marianne:

    Fijn Monique, dat je reis zo goed is verlopen. Nu lekker genieten. Veel plezier met elkaar en ik blijf je verslagen volgen!

  • 17 April 2018 - 08:49

    Karin V:

    Lieve Monique,
    Wat heerlijk dat je nu down under bent. Geniet van de tijd met Tessa en Dom. Ik geniet mee van je reisverslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 02 April 2018
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 6699

Voorgaande reizen:

14 April 2018 - 28 April 2018

Naar Tessa en Dominic in Australië

Landen bezocht: