Dag 8 in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Gerressen - WaarBenJij.nu Dag 8 in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Gerressen - WaarBenJij.nu

Dag 8 in Sydney

Door: Monique Gerrrssen

Blijf op de hoogte en volg Monique

23 April 2018 | Australië, Sydney

Vanmorgen in een leuke tent ontbeten en daarna met de ferry naar Manly Beach gevaren. Een prachtige tocht! Op manly Beach hebben we heerlijk op het strand gelegen en genoten van de stralende zon . We kregen echt een vakantiegevoel. In de supermarkt hebben we broodjes, kaas, ham en drinken gehaald en dat lekker opgepeuzeld op een bankje bij het water. We zouden met de ferry naar het volgende strand gaan maar die ferry hadden we net gemist En we moesten nog lang wachten dus nam ik maar een Chinese massage ...dat was niet verkeerd!! alleen duurde dat zolang dat we de volgende Ferry ook gemist hebben. Tessa wilde graag naar Bondi Beach omdat daar ook vaak beelden op tv van zijn dus toen hebben we een taxi genomen om wat tijd te sparen . En op Bondi Beach was het ook erg leuk en gezellig druk. We zagen een lifeguard in actie voor een vrouw die hyperventilatie kreeg. Voor we het wisten ging de zon onder en kreeg ik het koud en pakten we de taxi weer terug naar het hotel. In het hotel aangekomen ging de brandweer daar net weer weg dus we hebben een brandje gemist maar het stonk nog wel. Ik heb net nog maar even goed om me heen gekeken waar we kunnen vluchten hahaha weer hebben even gedoucht en zijn toen voor de verandering weer uit eten gegaan.
Die grote afstanden hier vind ik wel een dingetje ...alles is ver van elkaar vandaan en als je er niet fatsoenlijk met de bus kunt komen pak je een taxi, maar dat is natuurlijk geen goedkoop vervoersmiddel. De fiets wordt hier maar zelden gebruikt want je wordt als fietser niet serieus genomen
Tessa en ik realiseerden ons net dat dat ik haar een föhn en een stijltang heb gegeven voor haar verjaardag maar dat de stopcontacten hier niet hetzelfde zijn, dus moet ze een adapter gebruiken. Nou ja, zo erg is dat ook niet.
Morgenochtend gaan we nog naar de Zoo en aan het eind van de middag vliegen we terug naar Melbourne.

• 23 April 2018 - 18:28

Thea:

klinkt goed

• 24 April 2018 - 13:43

Tina:

Hoi Monique, wat gaan de dagen vlug en wat reis, beleef en zie je veel...had je ook nog gesnorkeld aan de Goldcoast? (Ik 35 jaar geleden -sjonge wat een lange tijd terug ;) en dat was zooooo prachtig!)
    Van harte gefeliciteerd Tessa! 26 jaar alweer, ik hoop dat het een hele fijne dag voor je was.
    En Monique, is Ronald inmiddels veilig thuis na een weekendje Athene?
    Wij hebben hier een prachtige zonnige week gehad met temperaturen tussen de 22 en 28 graden, heerlijk zomers.
    Jij hebt met je dochter al lekker aan het strand gelegen, wat is het mooi hé in Australië..en ja de afstanden zijn idd enorm en tja..reizen is best wel vermoeiend!...en dan mag je pas als laatste slapen bovendien omdat je snurkt!!! Hahaha;)
    Nou , ik wens jullie nog heerlijke dagen samen, geniet van elkaars nabijheid!