Dag 4 Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Monique Gerressen - WaarBenJij.nu Dag 4 Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Monique Gerressen - WaarBenJij.nu

Dag 4 Brisbane

Door: Monique Gerressen

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 April 2018 | Australië, Brisbane

Vanmorgen vroeg naar Brisbane gevlogen. Dat was een eitje.
2 sudoku's en een dutje en we waren er al. Paul (Dom zijn vader) heeft ons opgehaald van het vliegveld en naar ons appartement gebracht. Brisbane is heuvelachtig en lijkt voor mijn gevoel op Amerika. Dezelfde groene borden op de weg. Dezelfde geluiden van politiewagens.
Rare vogels hebben ze hier. Ik had ze nog nooit gezien. Het zijn viezeriken want net als kraaien eten ze alles. Goede winkels, veel restaurants, big city en een stuk warmer dan in Melbourne. Waar Melbourne 4 seizoenen in 1 dag kan hebben is de temperatuur in Brisbane redelijk constant. In Melbourne gaan ze nu de winter tegemoet maar in Brisbane blijft het zomers. Ik vroeg me af waarom Tessa en Dom niet naar Brisbane gingen verhuizen, waar het beter weer is, maar zij vinden dat Melbourne meer leeft en dat er meer te doen is. Ook hun vrienden wonen veelal in Melbourne.
Het is goed om te zien dat ze happy zijn met elkaar. Echt een prima koppel. Het maakt het makkelijker als je dat vertrouwen hebt.
Voor Tessa is het makkelijk om in Australië te wonen, maar ze woont er omdat Dom er woont. Nederland is net zo prima. Het liefst zag ze dat de hele familie naar Australië kwam....haha
Ik ben er ook wel achter dat het niet eens zozeer de prijs van een vliegticket is die je tegenhoudt om naar Australië te gaan maar de lange reis waar je tegenop gaat zien. Misschien maar een pilletje nemen om te slapen volgende keer.

Vandaag sightseeing Brisbane gedaan. En moe dat we waren...
Na een blond biertje, van warmte krijg je dorst, werden we wat fitter.
Een museum met kunstobjecten bezocht, maar was niet ons ding, misschien ook wel omdat we gewoon moe waren. We hebben Noala opgezocht op haar werk (de moeder van Dom) en samen geluncht.
Vanavond gaan we sushi eten met een oud huisgenootje van Tessa, uit Utrecht. Het schijnt dat zij ook iemand heeft ontmoet hier en daarom nog niet terug wil naar Nederland....

Ik ga me even opfrissen na deze warme dag en dan gaat deze 54- jarige bikkel weer op stap. Ik mag toch hopen dat ik vannacht flink kan bijslapen. Morgen gaan we naar de Goldcoast met de auto van Dom z'n vader.

  • 19 April 2018 - 09:59

    Harwin:

    Je schrijft hele grappige verslagen :) Ga zo door!

  • 19 April 2018 - 11:13

    Q:

    Toch maar een keer voor een boek Miek

  • 19 April 2018 - 12:04

    Tina:

    Hey hoiiii Monique , dag 4 alweer en inmiddels een volgende vlucht ✈ achter de rug...;)
    Was het spannend in de hoge toren op die enorme hoogte? Mooi uitzicht en helder?
    Haha, die Tessa en Dom, géén notie van jou 'poetsen,

  • 19 April 2018 - 12:08

    Tina:

    Huh, mijn verhaal staat er niet compleet op, vreemd, nou vlgde keer beter

  • 19 April 2018 - 14:40

    Andrea:

    Hai Mo, Als ik je verhalen lees hoor ik je gewoon praten. Fijn om te lezen dat je het fijn hebt.
    Lekker nog even genieten.
    liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 02 April 2018
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 6700

Voorgaande reizen:

14 April 2018 - 28 April 2018

Naar Tessa en Dominic in Australië

Landen bezocht: